Projekt Excover – Proizvodi, usluge i ljudi u funkciji turizma

Projekt Excover – Proizvodi, usluge i ljudi u funkciji turizma

"Projekt Excover ponudio je dobru priliku nama znanstvenicima, našim stručnim kadrovima u turizmu i lokalnim zajednicama da uz pomoć projekta napravimo jednu strategiju za razvoj turističkih destinacija koje dosad nisu prepoznate”. Ovo je prva misao Ivice Zdrilića, profesora s Odjela za ekonomiju Sveučilišta u Zadru, u posljednjem intervjuu projekta Excover. Zdrilić je s ostalim kolegama iz organizacija znanstvenih partnera sudjelovao u izradi SWOT i reputacijske analize, pri čemu se fokusirao na projektna područja u Hrvatskoj. Riječ je o mišljenja i doživljajima lokalnog stanovništva, posjetitelja i osoba koje nisu još posjetile Ličko-senjsku županiju, Karlovačku županiju i Primorsko-goransku županiju.

Strategija odrađena na pravi način
- Svi smo mi svjedoci zadnjih godina, prije pojave ove pandemije, kako je turizam u Hrvatskoj bujao dosta stihijski i nestrategijski, najčešće apartmanizacijom na Jadranu. No, sad imamo priliku to napraviti na jedan znanstveni, stručni i pravi način. Pokraj razvoja tih destinacija na pravilan način, cilj je razviti i gospodarstvo, malo poduzetništvo i obiteljska poljoprivredna gospodarstva – ističe Ivica Zdrilić. 
Profesor otkriva i kako su, na temelju njihovih saznanja, ponuditelji turističkih usluga gotovo jednako zainteresirani za sudjelovanje u razvoju svojih odredišta. Međutim, ti rezultati su nešto što je očekivano, zajedno s činjenicom da proučavane destinacije nisu dovoljno prepoznate od strane turista, koji su kroz istraživanje iskazali svoje želje, pojasnili kako vide određene destinacije i što bi za njih bilo privlačno. Na taj način utječu na strategiju razvoja, zato što je mišljenje potencijalnih turista neprocjenjivo.
Više od samo turističke destinacije
- Ove lokacije će biti više od destinacije za turiste, jer će biti i destinacije gospodarskog napretka. Treba iskoristiti priliku kada turist dođe na određeno odredište, da sve bude u funkciji posjetitelja i njegovih potreba, da proizvodi i usluge budu u funkciji turizma. Razvoj obiteljskih farmi i malog, obiteljskog poduzetništva, kao i njihovih proizvoda i usluga, tako će doprinijeti razvoju turizma – istaknuo je Ivica Zdrilić, dodajući kako je ovo situacija u kojoj su svi na dobitku. Naime, obiteljske farme i mali poduzetnici će se moći razvijati, mladi ljudi će imati razloga za nastaviti i preuzeti obiteljski posao u turizmu, dok će usporedno njihova regija postajati sve  bogatija, a lokalno stanovništvo će imati razloga da ostane tu gdje jest.

Video intervjuu možete pogledati na poveznici.