TEPEPDYN - Ličnost, emocije i radna uspješnost nastavnika: dinamička perspektiva
NAZIV PROJEKTA: TEPEPDYN - Ličnost, emocije i radna uspješnost nastavnika: dinamička perspektiva
FOND: Hrvatska zaklada za znanost (HRZZ)
UKUPNA VRIJEDNOST PROJEKTA: 564.955,00 HRK
INTENZITET POTPORE: 100 %
ULOGA NA PROJEKTU: Nositelj
SASTAVNICA: Odjel za psihologiju
RAZDOBLJE PROVEDBE PROJEKTA: 1. siječnja 2020. - 31. prosinca 2023.
TIP PROJEKTA: Znanstveni
KRATKI OPIS PROJEKTA: Posljednjih godina, istraživanja emocija i emocionalne regulacije nastavnika su u porastu. Prepoznato je kako su različite diskretne emocije nastavnika i strategije emocionalne regulacije povezane s dobrobiti nastavnika (Burić i Frenzel, 2019; Burić i sur., 2019; Chang, 2013), njihovom radnom uspješnošću (Frenzel, 2009) i učeničkim ishodima (Frenzel i sur., 2018). Unatoč ovim značajnim spoznajama, još je uvijek potrebno odgovoriti na velik broj važnih pitanja. Primjerice, empirijski dokazi o ulozi emocija nastavnika i emocionalne regulacije u predviđanju njihove kvalitete poučavanja i učeničkih kognitivnih, afektivnih i motivacijskih ishoda su i dalje vrlo rijetki i gotovo isključivo utemeljeni na transverzalnim nacrtima pomoću kojih se ne mogu utvrditi uzročni-posljedični mehanizmi u podlozi. Uz to, uzimajući u obzir činjenicu da osobine ličnosti utječu na emocije i emocionalnu regulaciju (Carver i Connor-Smith, 2010) te radnu uspješnost nastavnika (Kim i sur., 2019), istraživanja uloge stabilnijih karakteristika ličnosti nastavnika u predviđanju njihovih emocionalnih procesa i radne uspješnosti od velike je važnosti. Na kraju, unatoč tome što suvremene teorije emocija jasno naglašavaju njihovu dinamičku i prilagodljivu prirodu (npr., Kuppens, 2015) te da noviji teorijski okviri ličnosti naglašavaju dinamičku integraciju crta, konteksta i trenutnih psiholoških stanja (npr., DeYoung, 2015), emocije nastavnika i emocionalna regulacija do sada su uglavnom bile definirane kao stabilne crte ili kao kratkotrajna stanja statična u vremenu.
CILJEVI PROJEKTA: Istražiti ulogu emocija i strategija emocionalne regulacije nastavnika u objašnjenju njihove radne uspješnosti vodeći pritom računa o učincima stabilnih osobina ličnosti i promjenjivih situacijskih karakteristika te uzimajući u obzir dinamičnu prirodu emocionalnih iskustava nastavnika. Kako bi se postigao ovaj cilj, prikupit će se podaci od nastavnika i njihovih učenika te će se implementirati sofisticirane longitudinalne metode kako bi se utvrdili uzročni mehanizmi u podlozi koji bi mogli objasniti povezanosti između navedenih konstrukata.