Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Informacije

Kontra krize - Je li sve tako crno?

Studenti 1. godine diplomskog studija „Poduzetništvo u kulturi i turizmu“, Odjela za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru organiziraju studentski projekt „Kontra krize“. Ideja ovog projekta je ugostiti uspješne poslovne ljude na našem Sveučilištu koji bi studentima i ostaloj zainteresiranoj javnosti iznijeli svoju priču o uspjehu-što ih je motiviralo, kako su realizirali svoje ideje, s čime su se sve morali susresti i kako su u ovoj teškoj gospodarskoj situaciji ipak uspjeli izboriti za svoje mjesto na tržištu. Cilj ovog projekta je motivirati mlade ljude i pobuditi u njima poduzetnički duh pozitivnim primjerima u njihovoj okolini te im pokazati kako nije nemoguće ostvariti poslovni uspjeh u Hrvatskoj.

U vremenskom razdoblju od 23. travnja do 2. lipnja 2015. godine održat će se pet predavanja u večernjim satima, svaki ili svaki drugi tjedan, ovisno o mogućnostima usklađivanja gostujućih predavača. Na svakom predavanju sudjelovat će više predavača koji djeluju u sličnim područjima (npr. poduzetnici u turizmu, poduzetnici u ICT-u itd.). Predavanja će biti organizirana u obliku okruglog stola kako bi se omogućilo interaktivno sudjelovanje publike.

02. lipnja s početkom u 18 sati u Svečanoj dvorani Sveučilišta u Zadru (Stari kampus) održalo se posljednje predavanje u sklopu studentskog projekta Kontra krize pod nazivom Je li sve tako crno?. Ovoga puta studenti Odjela za turizam i komunikacijske znanosti ugostili su predstavnike lokalne i državne vlasti: pomoćnika ministra gospodarstva Ismara Avdagića, savjetnika ministra turizma Ivu Bašića te pročelnika Upravnog odjela za more i turizam Zadarske županije Krešimira Laštru kako bi dobili konačan odgovor na ovo krucijalno pitanje za hrvatsko gospodarstvo. Moderatorice Anđela Šarić i Antonija Galešić započele su raspravu s konkretnim pitanjima, a kao prvi problem gosp. Avdagić je naveo veliku ovisnost hrvatskog gospodarstva o učincima turizma unatoč njegovoj značajnoj ulozi u pokretanju gospodarskog razvoja. Također, istaknuo je važnost usmjeravanja poduzetništva u industrije koje nisu isključivo vezane uz turizam i ostale popularne djelatnosti, a to bi bile one industrije koje trenutno nisu toliko zastupljene u Hrvatskoj, ali imaju veliki razvojni potencijal.

Gospodin Bašić istaknuo je kako su u posljednje vrijeme uvidjeli važnost suradnje između ministarstava u unaprjeđivanju turizma te kako sustavno rade na njenom poboljšanju pa su tako posebno ojačali veze s Ministarstvom zdravlja, Ministarstvom poduzetništva i obrta te Ministarstvom znanosti, obrazovanja i sporta. Raspravljalo se i o izjavi ministra Lorencina o doprinosu putnika Ryan Aira zadarskom turizmu pri čemu je gosp. Bašić istaknuo kako ministar nije želio omalovažiti prisutstvo Ryan Aira na zadarskom prostoru, već je želio naglasiti važnost profiliranja Zadra kao destinacije koju će karakterizirati istinska kvaliteta te je to ono čemu Zadar treba težiti. Istaknuo je i kako se Zadar u turističkom smislu posljednjih godina našao iza ostalih dalmatinskih gradova kao što su Split i Šibenik koji su svojim gostima ponudili nekakvu dodanu vrijednost, a kao ono što je Zadru prijeko potrebno naveo je veće manifestacije koje će dodatno motivirati turiste da posjete Zadar.

Gospodin Laštro je kao glavnu konkurentsku prednost Zadra i Zadarske županije naveo prirodna bogatstva koja predstavljaju temelj za razvoj kupališnog i nautičkog turizma, ali i raznih vrsta aktivnog turizma koji se mogu razvijati zbog blizine nacionalnih parkova i brojnih zaštićenih prirodnih područja. Istaknuo je i važnost kulturne baštine u Zadarskoj županiji koja se jako dobro može valorizirati u turističkoj ponudi, kao i važnost Ravnih kotara koji bi se trebali usmjeriti ka ruralnom turizmu kao jednom od važnijih pokretača razvoja područja. U knačnici, gosp. Laštro je naglasio važnost shvaćanja turizma kao zajedničkog projekta u koji trebaju biti uključeni predstavnici lokalne vlasti i turističke zajednice, voditelji institucija, ali i gospodarski subjekti te da bi oni svi zajedno trebali svakodnevno raditi na stvaranju i predstavljanju Zadra kao uspješne turističke destinacije.

Ovim predavanjem završen je projekt Kontra krize u organizaciji studenata 1. godine diplomskog studija Poduzetništvo u kulturi i turizmu Odjela za turizam i komunikacijske znanosti. Na kraju predavanja voditeljica projekta Josipa Marić-Banje zahvalila je svima koji su sudjelovali u njegovoj realizaciji te je naglasila kako se ovaj projekt može smatrati uspješnim ukoliko je uspio inspirirati barem jednu osobu koja je u njemu sudjelovala za bavljenje poduzetništvom i borbu protiv gospodarske krize u Hrvatskoj. Ako je suditi prema riječima potpredsjednika Vlade, gospodina Branka Grčića koji je izjavio kako je Hrvatska prošli petak službeno izašla iz recesije, ovi mladi studenti su možda  svojim projektom izlasku iz krize doprinijeli mnogo više nego što su prvotno očekivali. U svakom slučaju, ovakve studentske inicijative dokaz su da su mladi još uvijek spremni raditi i stvarati u Hrvatskoj i unatoč svim gospodarskim neprilikama krčiti put ka uspjehu u svojoj zemlji.

Peto događanje ovog studentskog projekta podržali su brojni sponzori: Zadarska županija, Solaris Beach Resort, Terra Travel Agency, TZ Grada Zadra, Studentski zbor Sveučilišta u Zadru, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Marina Dalmacija, suvenirnice: Mirta, Lavanda, Croatia, Chez moi Paris; restorani: Pašta-svašta, Skoblar, Amore, Groppo, Kod Stipe, Lungo Mare, Kornat; konobe: San Antonio, Tu mi je lipo, Mario, Malo Misto, caffe bar Novi Caffe, cvjećarnice: Liatris, Kala, Sarita, Florentina, Flora, Vina Bibich, OPG Vozdecki, PZ Korijeni, Hotelijersko turistička i ugostiteljska škola Zadar.

 Fotogalerija