30. lipnja 2013..

Izvještaj sa radionoca How Yes No

Završen je niz od pet radionica Kako da učenje ne bude mučenje. Radionice su se provodile jedanput tjedno kroz mjesec ožujak i travanj 2013. godine u trajanju od sat i pol do dva. Teme radionica su bile: Upoznavanje, Koncentracija, Planiranje, Strategije učenja, Trema. Kao razlog dolaska  polaznici uglavnom navode da stalno odgađaju učenje, uče kampanjski, ne nalaze nikakvo zadovoljstvo u učenju, te da im za vrijeme učenja misli ''bježe''. Također, gradivo im se čini preteško i opsežno, te ne vide kakve veze ima to gradivo s njihovim budućim školovanjem i radom. Jedan od razloga dolaska na radionicu jest i to što je prisutan strah od ispitivanja, koji pogoršava samu izvedbu u školi, ali i to što uče presporo, jer se ubrzo nakon početka učenja javlja umor i dekoncentriranost. 

Radionice za 5. i 6. razrede su vodile studentice psihologije: Jelena Damjanović, Ivana Dumanić i Jelena Žunić.

Napravljene su i evaluacije pojedinih radionica za polaznike 5. i 6. razreda. Učenici su ocijenili Jasnoću prezentacije sa ocjenom 4.81, Zanimljivost teme ocjenom 4.74, Pripremljenost predavača 4.92, Primjenjivost naučenog sa ocjenom 4.63.

Učenici su odgovarali i na pitanja:

  1. Što biste izdvojili kao posebno zanimljivo i korisno u toku današnje edukacije? Odgovori: Edukativna je, upoznajemo vršnjake, slušamo tuđa iskustva, korisno je i zabavno u isto vrijeme.
  2. Što Vam se nije svidjelo i mislite da bi trebalo promijeniti? Odgovori: Sve mi se svidjelo, malo bi više igara uz učenje.
  3. Da li biste ovu edukativnu radionicu preporučili svojim kolegama? Zašto? Odgovori: Da, jer znam da i oni imaju poteškoća s učenjem, Da, jer je zanimljivo.
  4. Vaše sugestije i prijedlozi za buduće edukacije. Odgovori: I bez mojih sugestija će biti sve odlično, neka ostane kao i do sad, neka voditeljice budu vesele i zabavne kao do sad.

Radionice za 7. i 8. razrede su vodile studentice psihologije: Marija Colić, Ena Poljičak i Margareta Medić.
Napravljene su i evaluacije pojedinih radionica za polaznike 7. i 8. razreda. Učenici su ocijenili Jasnoću prezentacije sa ocjenom 4.84, Zanimljivost teme ocjenom 4.85, Pripremljenost predavača 4.88, Primjenjivost naučenog sa ocjenom 4.70.

  1. Što biste izdvojili kao posebno zanimljivo i korisno u toku današnje edukacije? Odgovori: Zanimljivo pripremljena tema, vježbe, sve, motivacija i kako je poboljšati, grupni način rada, koncentracija. Cijela edukacija, volonteri, odnosno voditelje edukacije. Igrice tijekom edukacije, planiranje idealnog dana. Vježba pisanja plana tjedna, iznošenje osobnih planova i osobnih iskustava predavača edukacije. Sve, kako svladati tremu, igra sa čovječuljkom, kako se osloboditi treme u školi, razgovori o tremi, razgovori o problemima, igre, lijepe studentice. Uglavnom sve, posebno crtanje kognitivnih mapa, znanje o tome koji stil učenja im najviše odgovara.
  2. Što Vam se nije svidjelo i mislite da bi trebalo promijeniti? Odgovori: Ništa ne bi mijenjali, sve 5, sve super. Ništa ne treba mijenjati. Sve mi se sviđa. Malo više ozbiljnosti i manje smijeha. Sve 5, ništa ne bi mijenjali, da duže traju.
  3. Da li biste ovu edukativnu radionicu preporučili svojim kolegama? Zašto? Odgovori: Dobri savjeti, dobro je znati načine koncentracije, zanimljiva je i svašta mogu naučiti, upoznali bi nove ljude, naučili bi nešto novo. Radionica je poučna, zabavna i zanimljiva. Znanje o planiranju vremena mogu koristiti u daljnjem školovanju.
  4. Vaše sugestije i prijedlozi za buduće edukacije. Odgovori: Slušajte predavače, zanimljivo je i poučno. Nemam prijedlog, sve je super. Prijedloga ostalim učenicima da pažljivo slušaju radionice i predavače jer im planiranje zaista može pomoći Da, jer pomaže, zabavno je i zanimljivo, korisno i poučno. 

Osvrt voditeljica: Sa radionicama smo jako zadovoljni. Na prvoj radionici su učenici bili sramežljivi i povučeni, ali su se vrlo brzo nakon upoznavanja opustili, pričali, surađivali, davali svoje prijedloge, komentare i smjernice. Samim time smo se i mi prilagođavali njima i oni nama te smatramo da smo sve radionice uspješno izveli. Prema evaluacijama i komentarima čini nam se da su učenici također zadovoljni sa radionicama, te da će i sljedeće godine biti velika posjećenost zbog preporuka samih učenika i izražavanja potrebe za radionicama.