Nova izdanja Sveučilišta u Zadru

POREDBENA ČITANJA HRVATSKE I FRANCUSKE KNJIŽEVNOSTI / Mirna Sindičić Sabljo
Ova monografija znanstveno je utemeljeno i relevantno djelo koje nizom studija na temu francusko hrvatskih književnih veza - u kojima propituje djela i recepciju kako klasici poput Molierea, Rotorua, Maupassanta, Palmotića ili Matoša - daju veliki doprinos komparatističkom i traduktološkom istraživanju u nas. Radovi okupljeni u ovoj knjizi oslanjaju se poglavito na francusku školu komparativne književnosti, koja se desetljećima temeljila na istraživanju putnika, posrednika, međunarodnih književnih razmjena, imagologije, kulturnog posredovanja, recepcije, preradbi i ponovnih pisanja, adaptacije, žanrova, poetika književnih razdoblja, književnih motiva i intertekstualnosti. 

UVELIKO I U MALO: LIK I LIKOVNOST RENESANSNOG CRESA / Laris Borić i Jasenka Gudelj
Najveća vrijednost ove knjige jest to što gradu, njegovoj arhitekturi i likovnosti pristupa kao organskim tvorevinama, povezanima podjednako s njegovim najmaterijalnijim aspektima (kao što je vrsta kamena ili njegovo manipuliranje na gradilištima i u radionicama), kao i s potpuno nematerijalnim varijablama, poput pamćenja oblika, znanja o gradnji ili izboru naručitelja. U tome rasponu između ideje i materijala leži čitav svijet oblika u kojima se zrcali grad, u ovome slučaju grad Cres, premda, metodološki, ovaj pristup može biti ogledan za bilo koji urbani kompleks manje do srednje veličine con l’ambizione di essere città. 

STO GODINA UČITELJSKOG OBRAZOVANJA U GOSPIĆU / urednice Vesna Grahovac-Pražić i Sanja Vrcić-Mataija
Napisana kao cjelovita povijest obrazovanja učitelja u Gospiću, monografija je strukturirana kroz dvije velike cjeline: povijesnu (koncipirana kroz pregled najvažnijih događaja ustanova u okvirima kojih su se obrazovali učitelji u Gospiću te sjećanja bivših učenika, studenata i profesora) i suvremenu (koncipirana kroz poglavlja u kojima se predstavlja raznolika djelatnost Odjela za nastavničke studije u Gospiću).  Tiskana u jubilarnoj godini stote obljetnice obrazovanja učitelja u Gospiću, monografija predstavlja dostojan rezultat istraživačkog rada i kao takva će postati nezaobilazan izvor podataka svim budućim istraživačima gospićke i ličke povijesti učiteljskog obrazovanja.