Studiji i studenti

Predaja doktorskog rada u postupak ocjenjivanja

Student treba predati doktorski rad najkasnije 24 mjeseca po završetku zadnjeg semestra.

Iz opravdanih razloga na zamolbu studenta, Vijeće doktorskih studija, odnosno Senat, može produžiti rok najviše za 12 mjeseci. Ukoliko student ni nakon predviđenog roka ne preda izrađeni doktorski rad dužan je ponovno upisati posljednji semestar studija.

Doktorski rad može se predati na ocjenu samo ako je kandidat ovjerio sve semestre, položio propisane ispite i uspješno izvršio druge studijskim programom predviđene aktivnosti izražene u ECTS bodovima, podmirio sve financijske i druge obveze iz tog programa. 
Ured za poslijediplomske studije ovjerava i potvrđuje uredno izvršenje svih obveza studenta.

Doktorski rad predaje se Uredu za poslijediplomske studije u 4 tiskana primjerka (spiralni uvez) i 1 elektroničkom primjerku na prijenosnoj memoriji (u .pdf formatu) sa sljedećim prilozima:

  • Obrazac DOK-06 - Predaja doktorskog rada u postupak ocjene
  • životopis na standardiziranom obrascu (dokument dostaviti i u word-u na e-mail adresu tajnistvopds@unizd.hr)
  • popis radova (dokument dostaviti i u word-u na e-mail adresu tajnistvopds@unizd.hr
  • potvrdu o ispunjavanju svih obveza predviđenih programom doktorskog studija (izdaje Ured)
  • indeks (trebaju biti upisane sve izvršene obveze tijekom studija propisane izvedbenim planom/redom predavanja studija/individualnim izvedbenim planom, s potpisima nositelja predmeta/mentora/voditelja studija ili smjera i upisanim ostvarenim ECTS bodovima)
  • Obrazac DOK-06.1 - Suglasnost mentora/komentora za predaju doktorskog rada u postupak ocjene
  • kratak sažetak doktorskog rada - najduže 1 kartica teksta (dokument dostaviti i u word-u na e-mail adresu tajnistvopds@unizd.hr)
  • potvrda Sveučilišne knjižnice kojom se potvrđuje da je student koji je upisan u knjižnicu vratio svu posuđenu knjižničnu građu. Potvrdu je potrebno zatražiti na e-mail adresu knjiznica@unizd.hr     
  • studenti poslijediplomskog doktorskog studija Humanističke znanosti prilažu i potvrdu o uplati troškova postupka ocjene doktorskog rada u iznosu od 398,17 EUR te prije obrane doktorskog rada potvrdu o uplati troškova obrane u iznosu 132,72 EUR )prije predaje, odnosno obrane rada potrebno je u Uredu preuzeti uplatnicu).


Napomena: u slučaju imenovanja stručnog povjerenstva od 5 članova, naknadno se  dostavljaju još 2 primjerka rada
 

Procedura ocjene doktorskog rada

Doktorski rad ocjenjuje se u odvojenim izvješćima članova Stručnog povjerenstva za ocjenu doktorskog rada. Izvješća se podnose najkasnije u roku od 3 (tri) mjeseca od dana primitka rada.

Obrazac DOK-07 - Ocjena doktorskog rada (predsjednik povjerenstva)

Obrazac DOK-07.1 - Ocjena doktorskog rada (član povjerenstva)

Stručno povjerenstvo za ocjenu doktorskog rada sastoji se od neparnog broja članova (najmanje tri, a najviše pet) koji su na znanstveno-nastavnim radnim mjestima odnosno u znanstvenom zvanju i koji su priznati stručnjaci u području iz kojeg je tema doktorskog rada. Uz članove stručnog povjerenstva imenuje se i jedan zamjenski član.

Najmanje jedan član stručnog povjerenstva je iz druge sveučilišne ili znanstvene institucije.

Mentor ili komentor u pravilu ne mogu biti članovi stručnog povjerenstva za ocjenu doktorskog rada.

Članove povjerenstva za ocjenu doktorskog rada imenuje Senat na prijedlog vijeća doktorskog studija i Vijeća doktorskih studija.

Vijeće doktorskih studija i odgovarajuće područno vijeće mogu vratiti na doradu izvješće o doktorskom radu.

Na prijedlog stručnog povjerenstva za ocjenu doktorskog rada, Vijeća doktorskog studija, Vijeća doktorskih studija i stručnog vijeća za odgovarajuće područje znanosti, Senat donosi odluku o prihvaćanju doktorskog rada i njegovoj obrani ili vraćanju rada studentu na doradu prema uputama i primjedbama stručnog povjerenstva, uz pisane primjedbe.

Senat u pravilu donosi odluku na temelju ocjene u izvješćima koja je potpisala većina članova stručnog povjerenstva, ali ako je u izdvojenoj ocjeni ukazano na ozbiljne propuste i pogreške, primjerice u pogledu znanstvene čestitosti, Senat treba uvažiti takve primjedbe u izdvojenom izvješću i postupati u skladu s njima.

Student je dužan doktorski rad doraditi u roku od šest mjeseci od primitka odluke o vraćanju doktorskog rada na doradu.

Dorađeni doktorski rad prolazi jednake procedure kao i prethodna inačica doktorskog rada.

Ako student u navedenom roku ne postupi prema uputama i primjedbama stručnog povjerenstva za ocjenu doktorskog rada, a za to nema opravdanih razloga (primjerice ozbiljnih zdravstvenih poteškoća), smatrat će se kao da je doktorski rad odbijen.

Postupak ocjene i prihvaćanja dorađenog rada jednak je kao i kad se rad predaje prvi put na ocjenu.

Stručno povjerenstvo za ocjenu doktorskog rada može dopunjeni rad  prihvatiti ili odbiti uz precizno obrazloženje koje upućuje vijeću doktorskog studija, Vijeću doktorskih studija, stručnom vijeću za odgovarajuće područje znanosti i Senatu.

Student kojem je odbijen dopunjeni rad gubi pravo završetka započetog studija te Senat donosi odluku o obustavljanju postupka za stjecanje doktorata znanosti.

Mentor studenta kojem je odbijen dopunjeni doktorski rad ne može biti mentor niti jednom novom doktorskom kandidatu na narednih šest godina.

Posebno obrazložena odluka o obustavljanju postupka za stjecanje doktorata znanosti, dostavlja se studentu u roku od osam dana od dana odbijanja.

Gubitak prava iz prethodnog članka ne sprječava studenta da se natječe na drugi doktorski studij, s drugom temom doktorskog rada.